Így hangzik a kérdés az IGOM falán: "2019. októberét írjuk, Te vagy Esztergom újonnan megválasztott polgármestere. Első munkanapodon mihez fognál neki először? Mi az amit legsürgősebben meg szeretnél oldani? Mivel mindenkinek csak 24 óra egy nap, így maximum 3 feladatot írj le!"
Többen kérték, hogy írjam le én is, mit válaszolnék dióhéjban az IGOM kérdésére, ha megjelenhetnének a gondolataim Bejó Gábor oldalán:
1. Legyen rend a pénzügyekben! Első nap elő kell állni egy felkészült, közgazdászokból, jogászokból, pénzügyi szakemberekből álló munkacsoporttal. Szükséges a város pénzügyi helyzetének teljeskörű átvilágítása, a szerződéses állomány felülvizsgálata, a kötelezettségek felmérése, teljes transzparencia mellett.
2. Legyen végre rend az utcákon! Az összes közterületfelügyelő, mezőőr legyen kint terepen, és legyenek elegen: érjék tetten és büntessék a közveszélyes parkolást, az illegális szemetelést, a város értékeit rongálókat, szállíttassák el a roncsautókat. A jelenleg csak a parkolóőrök által használt felügyeleti rendszert ki kell terjeszteni rájuk is - érthetetlen, hogy ez a más városokban jól működő szoftver miért nem került bevezetésre a városházán is. Ezen keresztül folyamatosan figyelhető a mozgásuk, járőrözésük; intézkedéseik egyből bekerülnek egy zárt informatikai rendszerbe.
3. Legyen folyamatos visszajelzési lehetőség - fel kell állítani egy rendszert a polgári bejelentések kezelésére és ösztönzésére. Óriásplakátjainkon - amennyiben még a város kezében lesznek és nem kótyavetyélik el azokat mindössze 10 havi bérlet áráért! - lehetne hirdetni, hogy mindenki bátran emelje fel a telefont, vagy küldjön egy üzenetet, ha bármi problémát, kijavítandót, felásandót, levágandót, lefestendőt lát a környezetében bárhol a városban, Kertvárosban, Pilisszentléleken, vagy épp a Vaskapu mögötti erdőben.
Amíg az alapok nincsenek lefektetve, nem lehet elkezdeni falakat húzni és tetőt ácsolni. Ha tisztán látjuk a pénzügyeinket és rendet tettünk az utcáinkon, akkor jöhetnek - lehetőségeinkhez mérten - a nagyobb léptékű tennivalók: ingatlanfelújítások, utcarekonstrukciók, a parkolási rendszer reformja, a tömegközlekedés átalakítása (különösen az új IMCS kapcsán felmerülő igények szerint).
Ami a turizmust illeti: hiszek benne, hogy ha rendet teszünk és mi esztergomiak jobban érezzük magunkat a városunkban, akkor az ide látogatók is több pozitív élménnyel gazdagodva viszik majd jó hírét Esztergomnak. Ne a Bazilika legyen az egyetlen vonzerő, mikor páratlan szépségű városrészeink, táji környezetünk is remek turisztikai adottságokkal bírnak. Örüljünk minden befektetésnek, ami növeli a város turisztikai kapacitását, de aktívan az önkormányzatnak nem szabad ezekben részt venni, nem szabad versenytársként megjelenni azon vállalkozók mellett, akik családjuk vagyonát, megélhetését kockáztatva fejlesztenek, működtetnek éttermeket, panziókat, szállodákat. Az önkormányzat mozgástere a turizmusban a TDM szervezeten, annak fejlesztésén keresztül valósulhat meg leghatékonyabban, aminél egy asztalhoz ülhet azonos jogkörrel minden érintett vállalkozás és intézmény.